Monday, April 11, 2011

Misteri Virus Kini Terjawab


Ini la kononnya virus yang hangat diperkatakan beberapa minggu yang lalu. Di kalangan blogger sememangnya ia menjadi satu misteri dan penuh tanda tanya. Tak sangka hebat juga penangan virus yang satu ini sehingga ada kalangan kita yang tidak lena tidur memikirkan virus ini. Saya tidak la percaya sepenuhnya sebab bila dilihat ramai blogger-blogger popular menceritakan benda yang sama saya mula khuatir. Betul ke ianya virus? Tapi kenapa blogger-blogger ini menggunakan gambar yang sama?

Haaaa kan bukan mudah untuk memperbodohkan saya dengan helah ini. Mula-mula macam tertanya-tanya juga tapi lepas tu saya tak hairan dah bila membaca artikel ini. Dan sememangnya apa yang dikatakan oleh penulis itu adalah betul.



Dan semalam buat pertama kalinya saya melihat "virus" ini di kaca tv setelah menjadi misteri selama beberapa minggu. Kononnya ada yang takut bila nampak virus ini di KLCC, tv, sawah padi, ikan dan macam-macam helah lagi la. Tak kurang juga yang cakap alien nak datang serang bumi. Kiranya kreatif juga la orang-orang Celcom ini yer sebab berjaya memanipulasikan isu ini sehingga mendapat sambutan 1 juta orang.


Untuk yang belum berkenalan ini la saya perkenalkan virus KOLONY. Ianya merupakan salah salah satu projek terbaru daripada Celcom – highly recommended for Social Networking. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut sila layari www.kolony.com.my. Jangan risau laptop anda tidak akan terkena virus jika melayari web tersebut.

2 comments:

mummysyafie said...

mula2 dulu cuak gak..sana sini ada sign pelik ni..pandai celcom buat gimik

Halen said...

hehe itu la.. ramai yg tertipu dgn gimik celcom ni. nasib baik takde yg buat laporan kt tv3.