Thursday, July 29, 2010

Blog Sambil Bekerja???

Macamana kalian mencari idea untuk mengupdate blog di tempat kerja??? Pasal masa tak payah nak cakap la sebab waktu bekerja dan jenis pekerjaan setiap orang berlainan. Itu masing-masing punya kelapangan untuk mencari peluang mengupdate blog.

Aku menghadapi sedikit masalah untuk mengupdate blog di pejabat. Ini bukan sebab kerja yang berlambak ataupun ada mata-mata memandang tapi aku sukar untuk mendapat idea yg ikhlas dari hati ketika mengupdate blog di pejabat.

Time nak update blog aku lebih suka dalam keadaan yang tenang tanpa apa-apa gangguan. Di pejabat aku ni nak kata banyak gangguan tak juga sebab aku memang stay sorang-sorang je di pejabat ni. Peluang aku untuk mengupdate boleh dikatakan 80% cerah dan selesa tanpa banyak gangguan. Tapi maybe sebab dalam hati xde perasaan tu yang selalu terjadi dah taip karangan separuh page lps tu delete huhu.. Kesian kan mmg xde tokoh btol nak jadi penulis hehe.

Idea kekadang tu byk yg datang untuk dikongsi di sini tp bila tetiba telefon berdering mood nak update blog tu terus hilang. Aku lebey suka blog walking je tgk klu ada apa2 yg menarik. Sbnrnya hari2 aku buka blog ni tp tu la keadaan yg buat aku x dpt nk mencurahkan idea di sini.

Tapi lain plak klu mood untuk berblog tgh mari mula la dalam sehari tu 2 3 post aku update hehe.. K la aku nak cau dulu ada jamuan perpisahan staf jabatan ni daaa..

1 comment:

Diyana said...

samala alin.idea stg bkn slalo.ana pn kenkadang mai dtg ide tgh2 mlm je.masa tu je pun yg free.tk sempat.jadikan draft ajela.bila byk masa,baru publish.heh