Friday, July 9, 2010

Asam Pedas

Tetiba saya rasa macam nak makan asam pedas la. Last saya makan asam pedas time balik bercuti bulan Jun yang lalu di rumah makcik saya di KL. Owwhhh.. Asam pedas ikan parang yang makcik saya buat memang sedap dan kawwww. Tambah plak makan dengan nasi panas dan ikan goreng memang licin la nasi. Suami saya pun seorang penggemar asam pedas, kalau kuah asam pedas tu selamber je dia hirup huhu.. Maklum la dulu my husb belajar di Johor 6 tahun tu yang terbiasa makan asam pedas dan masakan pedas.
Kalau nak masak asam pedas nampak gayanya besok kena la pergi cari ikan parang itu pun klu ada jual di pasar KK. Tapi jarang saya jumpa ikan parang di pasar tu. Kalau takde ikan parang cara paling mudah pergi ke Restoran Sri Melaka. Ada offismate cakap asam pedas di sini sedap so why not mencuba kan.. :) Alahai.. kecur air liur la plak bila mengenangkan asam pedas ni.

5 comments:

Jiya said...

kat umah ni mmg asam pedas... tp aku kurang minat. huhuhuhu

Anna Boleyn said...

adeyh~ hana pon turut terliur. baca title je pon dah terliur da. huhu :p

Diyana said...

ini tanda org ngidam neh..hehe

isma said...

aku pun masak asam pedas arini.. Aku lebih suka asam pedas kedah tapi dh hubby suka asam pedas jhr/melaka terpaksala buat ikut tekak dia. huhu.

Mrs Hardlena said...

to Jiya:
alahai.. asam pedas la syok rugi la ko x minat hehe

to anne:
haaa.. apa lg pi la cari asam pedas.. :)

to diyana:
ahaa.. tanda org mengidam mmg sentiasa je ni huhu.. tp hasil di dlm perut xde pun. nafsu mkn je tu sbnrnya ekeke

to isma:
patut la aku lalu dpn umah ko bau asam pedas. smp ati ko x hulur semangkuk yer. aku pun suka asam pedas kedah.. :)