Monday, July 5, 2010

oh..oh.. we in trouble!!!

salam di pagi isnin yang indah.. walaupun indah tapi di hati aku tetap suram mendung dan kelabu huhu.. dugaan apakah ini yang aku lalui. skang ni kepala aku memang serabut je dengan benda yang tak sepatutnya. klu tak fikir satu hari nnt kena fikir jugak so apa yang perlu aku buat??? takkan nak buat bodoh jer lu pikir la sendiri..



hilang satu dilema skang ni bertambah lg satu dilema yang ble dianggap kes bsr. mungkin tak bsr bagi org lain tp bsr bagi aku dan keluarga. kes nya time balik kampung last weeken.. aku tak suka nk ingatkan benda ni tapi selagi aku pendam lagi la aku rasa sedih, sakit hati dan macam-macam lagi la. nasib baik la nasya dah 3 tahun klu klu tidak tak pasal2 aku meroyan huhu..



al-kisahnya bila MIL aku tanya psl nk beli rumah.. so aku cakap la aku nk beli kat semenanjung. MIL aku cakap la mcmana plk tu beli kt semenanjung tp duduk sini so aku ckp la xpe beli dulu nnt kami pindah la sana. haaa.. muka MIL aku semacam dah.. dan terpancul la ayat ni dari mulut dia.



"klu kamu nak pindah jangan la dulu, tunggu mama mati dulu baru pindah"

"kamu semua pergi la duduk mana-mana pun lepas mama xde nanti"

"tapi klu nak pindah jugak pergi la tapi mama mati nanti kamu org jgn la balik"

(sory, ayat ni maybe agak kasar bg sesetengah org tp di sini dah biasa diaorg ckp camtu)



uhhh.. tersentap jap jantung aku dgr MIL aku cakap camtu. aku control la senyum2 lagi cakap jgn la mama ckp camtu tp dalam hati aku tuhan saje yg tahu. perbualan seterusnya antara aku dan semua family dalam tempoh dua hari tu tak perlu la aku cerita sebab mungkin agak peribadi. so kesimpulannya..





skang ni jiwa aku tgh kacau bila teringatkan kenyataan itu. rasa macam nak menjerit, menangis meraung dan nak lari jauh2 pun ada huhu.. dan sememangnya klu hati aku ni terusik memang aku tak mampu nak kawal muka kelat aku ni. berdosakah aku kerana muka kelat? bersalahkah aku klu aku terasa?



kejamkah aku klu pendirian aku tetap sama aku memang nak beli rumah di sana??? derhakakah aku klu aku tinggalkan MIL di sini ataupun derhakakah aku klu tinggalkan mak aku di sana??? macam2 bermain kat kepala otak aku ni. b4 this mmg aku dh bgtau awal2 kt my laling apa2 pun memang aku nak pindah. so pandai2 la abg handle ye. mungkin berat bagi suami aku tapi nak buat macamana dah itu takdirnya. suka atau tidak mahu atau tidak dia kena buat keputusan.. aku ni tunggu je la apa akan jadi beberapa tahun nnt. klu dia tak pindah pun biar la aku pindah je ngan nasya sob sob..



aku ingatkan perkara-perkara camni tak timbul la tapi rupa-rupanya mana kita nak jangka kan.. klu dah kita ada reban ayam tu tak esok or lusa or bila2 pasti kita akan terkena jgk tahi ayam tu huhuhu.. so kepada sesiapa yg berpacaran dgn org jauh sebelum nak kawen tu pikir2 la adakah anda bersedia menghadapi benda-benda sebegini? kerana benda-benda begini la akan membuatkan jiwa anda kacau, kepala berserabut dan kemungkinan2 lain yang kita tak jangka. so beware!!!!



ptg kelmarin stat dari rumah seterusnya dlm perjalanan dari bufot ke kk pun muka aku kelat hati aku pahit jiwa aku kacau. tido mlm td pun x lena sbb duk pikir benda yg &$@*(&(*(korang isi la sendiri) ni.. nasib baik malam smlm dh layan steamboat kat nelayan dgn kak maria dan ain so masalah jiwa kacau ni hilang la kejap. i dunno until when i could be like this uuwaaa...



<<<maafkan saya jika kata-kata saya agak kasar>>>



10 comments:

Anonymous said...

ayot...dah kene ikat la ko halen..sudah dah...slow2 la amik ati MIL tu.sekarang semua dah dekat, balik hari kl-sabah pon boleh.heheh -fifot putrajaya

Diyana said...

speechless

.................

*hmm,bincang baik2 dgn ur laling..hitam putih keputusan adalah bersama ur laling.

Mrs Hardlena said...

to fifot:
haaa... hopefully lps ni MIL aku akan lebih terbuka dan berfikiran jauh la uhukuhuk..

to diyana:
renung-renungkan.. selamat beramal :p

Anonymous said...

len, btol ke amy kata pasal pensyarah politeknik tu? ko tak minat ke? -fifot

Anna Boleyn said...

lerr..sentap gak tu kalau dah MIL c's cakap camtu. hmm~ tapi kena fikir diri sendiri gak kan c's. sabah tu jauhhhh..


tak dapatlah hana nak pergi sana utk photoshoot. kehkehkeh. heee~ :p

hmm pape pon hope masalah c's ni ley settle. c's cuba lah faham kan ur MIL tu, nape c's nak pindah semenanjung kann.. janga runsing2 lagi. senyum sellu kay. :)

Ms af|qa said...

alah rilek sudeyh,biasa la tuh org tua,dia nak dekat ngananak menantu,tp dia xleh lupa jugak awk pun ade mak ayah sendiri which diorang berhak jgak nak anak menantu diorang ade dekat ngan diorang.saje je tu ayat nak pancing belas kasihan,jgn terasa sgt lar.klo dah buat keputusan nak pindah,xde ape pun bleh halang.

p/s ill buy u sth from melben ok

Mrs Hardlena said...

to viva:
yaa btol tu.. xpe la nnt diskus baik2 dgn suamiku huhu..

p/s: komen xde la sbb den br je publish ni hehe

to fifot:
btol la tp aku x minat la. ok jgk keje skang ni x heavy sgt.

to anne:
hopefully ada la penyelesaian yg terbaik utk kami uhukuhuk..

to afiqa:
thanxs ya.. dun wory nnt kami akan ke sana jgk huhu

Zaza said...

wooohoo..tu la sapa soh cri pasal kawin org jauh2(haha..saje wt kes..dh tau ko xleh nk blasah aku sebb jauh..ekeke)

same la ng aku pon laupon 22 duk semenanjung...aku xmo duk perlis..laki aku xmo duk ganu..so terpaksa la duk tgh2..kl ni la..haha

tp helen ko bncng la leklok..jgn smpi ur MIL n hubby ko kecik ati pulak..berdosa besar tu..huhu

kalo aku kt tmpt ko pn aku jd biol nk pk..huhu..sabor byk2 deh

Ainazli said...

oyoyooooo..patutla muka ko tak ceria time tu..ni lah kata luah mati mak, telan mati pulak bapaknya..apapun en hardy kena lah bertindak..n mungkin ko leh cuba lagi pujuk mil ko tu, kasi dia paham sikit jer lagi hasrat ko tu..

Mrs Hardlena said...

to zaza:
dah jodoh kena terima jer la. nnt la pelan2 aku pujuk MIL aku ckp baik2.

to ainazli:
hehe.. now aku ok je. suka ke duka ke senyum jer la..