Friday, July 23, 2010

Intan Benci Bilang Cinta Cahaya

Hahaha.. kepada individu2 yang layan cerita indon mesti tau kan maksud di sebalik tajuk di atas tu. Tanpa disedari skang ni aku dah jadi peminat cerita indon yang agak tegar ekeke. Suatu ketika dulu sungguh fames cerita Bawang Putih Bawang Merah tapi time tu aku x layan lagi. Dalam duk pikir apa la best sgt cerita indon ni sampai ke ofis diaorg duk bercerita huhu.. Now dah tau penangan cerita indon aku plak yang tersangkut.

Pendukung cerita INTAN

Sebelum ni ada jgk cerita lain aku layan tapi layan2 gitu jerla. Takde la nak mengikuti sgt sebab rasa mcm tak best je sbb x follow dari awal. Suatu ketika dulu aku duk layan Intan. Uhhh touching giler walaupun time aku layan tu dah agak separuh jalan. Semua gara-gara berkunjung ke rumah makcik aku di KL. Diaorg ni laki bini memang layan citer indon sampaikan dari pagi petang malam mesti ada je cerita indon yang diaorg layan hehe. Tapi seronok jgk rupanya layan cerita2 indon ni. Dan ketika itu la aku tersangkut dengan cerita Intan ni.

Lepas balik KK aku sambung layan sorang my hubby x layan pun. Tapi lama2 tu dia tgk aku duk layan mcm best je mula la dia tumpang sekaki last2 dia pun join layan sama. Klu dia kuar pi mancing ke balik tu mesti suruh aku cerita mcm2 apa la jadi hehe.. Klu dapat layan cerita laki bini baru best dpt la nk bercerita. Sampai nasya pun tau dah lagu drama ngan pelakon2 skali. Klu tgk iklan ada muka pelakon Intan tu mesti duk sebut Intan..Intan.. Sorang lagi anak dia tu Bintang. Kekadang dia pun layan tgk jgk tu siap duk kesian lg kat Bintang hehe..

Habis je cerita Intan aku x layan mana2 cerita indon dah sebab cerita lepas tu aku rasa macam tak best je. Itu la masalahnya dah orang layan separuh cerita aku ni baru la terhegeh2 nak tengok. Skang ni duk layan Benci Bilang Cinta plk. Uhhh.. Ganteng bangat si Dimas sama Winda. Hahaha.. Mula la aku nak ngobrol indon nih. Cerita ni pun aku layan dah separuh jalan semuanya bermula time aku balik KL aritu la.

Baim Wong @ Dimas

Syok je tgk makcik aku ni duk layan sambil duk sebut2 Dimas la Winda la.. Aku yg tak tau apa2 ni tgk la tanpa minat then esok tu tgk lagi makin lama makin minat dan sampai la seterusnya aku pun berjangkit jgk. Laki aku macam biasa la tak menunjukkan minat tapi bila balik sini aku layan sorang lps tu baru la dia join skali. Itu la dia ckp.. "Klu balik dari KL ni mesti ada je cerita indon yang berjangkit hehe".

Marshanda @ Winda

Setiap hari lps cerita ada je adegan2 yg membuatkan org tertanya2. Tu yg jd esoknya nak tgk tu sbb nak tgk apa yang terjadi. Mcm adegan kelmarin Dimas ngan Winda gadoh tetiba Winda pengsan plak huhu.. So arini nak tgk apa yg jadi lepas tu. Hopefully lepas ni Winda ngan Dimas balik la umah family diaorg sbb skang ni diaorg duk umah buruk je sedangkan sblm diaorg tu duduk rumah besar hidup mewah. Anak org kaya la katakan hehe..


Naysilla Mirda @ Cahaya @ Intan

Dude Harlino @ Satria @ Rado

Sambil2 duk layan BBC ni aku terlayan plak ngan cerita Cahaya.. Sebelum ni ada tgk gitu2 je tp mcm tak berminat sbb x layan dr awal. Tapi 2 3 ari lepas aku macam tertarik plak sbb tgk Satria tu bersungguh2 nak memikat si Cahaya. Bila smp babak2 yg serius ni baru la rasa seronok nak layan cerita. Dah la tu hero2 encem plak tu haha.. Suke tgk Dude Harlino sweet je mmg sesuai la dia berlakon jadi Satria..


Kepada yang belum layan lagi meh la kita layan sama2 hehe.. Tapi ingat jangan lupa tanggungjawab dan kewajipan anda.. :)

p/s: Berangan nak pi Indon ni nak jumpa Dimas ngan Satria hahaha..

5 comments:

aida said...

nak tau ending benci bilang cinta tak?my maid cerita last sekali dimas and winda dapat anak kembar.semua bahagia.

Anna Boleyn said...

hallamak.. hana tak bape layan cite ingon. hehe

p/s: ade 'kabel besar' tak? jom baca entry pasal kabel besar ni kat blog HLN. :)

Janna Wan Muhammad said...

hai...Anak SI jamal Mirdad ni sejibik macam mak dia..Lydia Kandou...hehehe...tinggal tade taik lalat jer.

Mrs Hardlena said...

to aida:
owhhh diaorg dpt anak kembar ke hehe. so sweet.. thanxs aida :)

to anne:
lorr.. apsal x layan. syok wooo layan citer indon ni.. :)

to janna:
wahhh.. ni lagi hebat layan citer indon siap tau nama mak ngan bpk lg tu hehe

Janna Wan Muhammad said...

tak layan sangat,tp amek tahu ...lagi pon mak bapak si naysilla tu pelakon hebat jugak di indon...