Monday, August 2, 2010

kesian saya..

saya tak suke bila kena marah dengan bos pagi tadi uwwaaaa..

saya tak suka bila mood saya yg bersemangat nak bekerja di hari isnin ini tiba2 bertukar menjadi mandom. nak kata marah btol2 takde la tapi ayat yg dia cakap tu buat saya rasa tidak senang duduk. so kira kena marah la jgk tu kan.

bos saya seorang yg berpangkat hj. so kebarangkalian utk dia naik hangin adalah sangat rendah tapi bila pagi ini tiba2 dia hangin saya jadi takut eerrrrkkkkk..

sebagai PA yang menurut perintah saya hanya mendiamkan diri sahaja apabila kena marah huhu.. tapi dalam hati saya sangat sedih. apakah kesalahan besar yang telah saya lakukan??? adakah sebab saya tidak menjawab panggilan dan membalas sms bos smlm saya kena marah camtu.

bos.. bos.. bkn saya sengaja tak jawab tapi ketika dan saat itu saya di kampung dan hp saya habis bateri jadi mcmana sy nk tau bos call. msg bos pun saya baca jam 11.45 mlm. kan hari jumaat hari tu saya dah msg bos bgtau flight bos pagi ni saya dah uruskan. jadi kira confirm la bos ke kl..

kalau la aku ble explain camni dgn bos aku kan best tapi nk buat camne bos always right.. :( tapi aku rasa tak patut jugak bos nk marah aku klu tiket terima lewat dan dia tak packing apa2 lg. aku hanyalah menempah tiket tapi klu diaorg yg urus lambat so mana ble nak salahkan aku. lg satu bos x ble amalkan nk tukar or cancel tiket last minit sbb nnt akan timbul masalah2 camni seperti lambat terima tiket huhu..

masalah "saya tak packing apa2 pun lagi" salah aku jgk ke? dah tau nk outstation pagi ni sepatutnya kelmarin lagi la dah prepare semua mak nenek. kekadang alasan2 bos ni buat aku terpikir 10x. tapi apa2 pun aku tetap hormat dia sebagai bos. just think +ve la mungkin dia ada masalah lain la tu.

thanxs to ahkak cleaner yg bekerja di pejabat aku ni sebab dia banyak bagi kata-kata semangat supaya aku tidak sedey2 dan berfikiran ke depan. klu ada salah dan kelalaian aku tu aku terima je seadanya dan akan cuba buat lebih baik.

oh ya bercakap tentang berfikiran +ve ni saya sangat suka sebab ketika pulang ke kampung my hubby ujung minggu yg lalu saya dah kembali normal haha.. apa masalah aku? adakah sebelum ni aku tidak normal? oh tidak... nak tau kenapa korang ble baca di sini.

selepas kejadian tu hati aku ni mcm mandom skit la dan ala2 merajuk gitu hahaha.. sungguh tak senonoh kan. tapi nasib baik la aku cpt tersedar tak baik jgk klu aku nk 'merajuk' ngan org tua kan so aku abaikan je hal itu.

alhamdulillah la aku balik kampung dengan hati yang tenang dan fikiran yg tidak lagi berpikir macam2. aku dah ble suka makan ketawa macam biasa. dan paling best balik kali ni ble menikmati buah-buahan yg banyak giler walaupun takde durian. sebagai anak + menantu aku terima je apa yg dicakap tu sebagai nasihat dan luahan perasaan seorang ibu. thanxs jgk to my MIL yg mendoakan kami sekeluarga hahaha..

to mama jgn sedey2 arrr.. kami duduk jauh balik jarang2 bkn bermakna kami x sayang mama. sebulan sekali kami balik jgk tu melawat. nanti klu kami dah pindah semenanjung lagi la jarang dpt jumpa hehe (nak jgk selit ayat bikin panas tu). memandangkan hati aku pun dah ok hopefully lepas ni hati mama pun tenang la dan dapat terima dan merelakan jika kami berpindah.. :) kan bang.. (syg tau abg curi2 baca blog.. :p)

6 comments:

Jiya said...

hikhikhik... habis la kantoi en hb curik baca blog. kikikikkiiki!

Diyana said...

bkn curi2 alin.mmg derang silent reader pun..haha.

Mrs Hardlena said...

to jiya:
alaa x kesah pun sbb dia mmg slalu rajin baca blog bini dia nih hehe

to diyana:
haaa itu la psl.. rupa2nya ramai yg menjadi silent reader kt sini. klu tgk jejak yg ditinggalkan xde la ramai mana pun tp bila ada citer2 hot ramai plk yg tahu huhu

Anonymous said...

saya salah seorang..

Anonymous said...

saya salah seorangnya...

Mrs Hardlena said...

haaaa kan betoi sy cakap. tup tup dh ada yg mengaku jd silent reader.. :p