Thursday, May 26, 2011

Malam Pertama

Malam ini adalah malam pertama saya di Langkawi setelah bertahun lamanya saya tak menjejakkan kaki ke sini. Bila dah duduk berjauhan dengan family ni rasa rindu pula dengan Nasya dan papa.

Flight saya dari Kota Kinabalu semalam delay sepatutnya jam 3.30 petang tapi pukul 4 lebih baru saya bertolak dari KK. Sampai KLIA ambil beg semua dalam pukul 7 lebih juga la. Saya naik KLIA ekspress menuju ke KL Sentral dan di sana adik saya dah sedia menunggu. Saya ditugaskan untuk memandu pulang ke rumah sebab adik saya dah penat memandu dari tempat kerja dia.

Jadi malam semalam saya stay di rumah makcik saya di Kepong. Hari ini 26hb baru saya bertolak ke Langkawi. Mula-mula saya plan nak gerak pagi ni dari KK tapi semua flight penuh jadi saya terpaksa bertolak sehari awal. Itu pun nasib baik ada satu seat lagi petang kelmarin.

Saya sampai  di Langkawi lebih kurang 3.30 petang dan keluar je balai ketibaan sudah ada kereta yang menunggu. Nasib baik ada pejabat laut cawangan Langkawi jadi saya minta driver di sini datang jemput untuk hantar saya ke hotel.

Sampai hotel saya terus check-in tapi teman sebilik saya takde dia keluar. Saya lapar tapi takde teman nak ajak makan so saya lepak di bilik je. Mandi lepas tu rest sambil makan biskut Famous Amos.

Akak yang sebilik dengan saya ni dari UTM Skudai. Agak berumur juga la sebaya mak saya mungkin. Akak ini baik senang nak ajak berbual. So far saya takde masalah sebilik dengan dia.

Saya ada kenal juga seorang lagi peserta kursus di sini umur 50-an juga la tapi alamak tak macam nenek-nenek pula. Agak pening dan janggal juga bila bersama sebab akak yang sorang ni smoking dan yang paling tak sangka PA dari Sabah juga. Rupa-rupanya ramai PA yang dari Sabah datang kursus di sini. Ok stop pasal akak tu biar la dia dengan kehidupan dia.

Ok la sekarang pun dah jam 11 malam saya nak tidur dah. Akak sebelah ni dah nyenyak dah dibuai mimpi. Besok saya dan start berkursus di sini. To Nasya and papa I miss both of you so so so much.. Nasya makan ubat yer supaya tonsil tu cepat baik. Mama takde ni jangan sakit-sakit lagi.

2 comments:

juanita said...

Langkawi sgt Indah kan :)

Halen said...

to juanita:
hehe.. indah dgn pinggang mangkuk.