Tuesday, June 7, 2011

Disebalik 46

Mesti korang tertanya-tanya kan nombor apa la yang saya maksudkan. Nombor itu adalah tarikh lahir saya pada 4 Jun yang lalu. Pada tarikh dan hari yang bermakna itu saya tak sempat untuk update tentang ulangtahun kelahiran saya sebab pada hari tersebut saya bercuti dan tempat yang saya pergi tu takde internet. Memang agak hampa juga tapi nak buat macamana kan.

Walaupun sudah agak lewat beberapa hari pada entry kali ini saya tetap ingin mengucapkan Happy Birthday To Me. Tak disangka cepat betul masa berlalu dan tahun ini genap la umur saya 28 tahun. Still young haha.. Apa-apa pun thanxs kepada family, rakan-rakan dan semua sekali yang telah memberi ucapan. Semoga doa-doa kalian semua dimakbulkan Tuhan.



Seperti biasa sempena meningkatnya umur ni memang banyak doa dan harapan yang diharapkan akan tercapai pada tahun ini dan juga tahun-tahun seterusnya. Biarlah semuanya menjadi rahsia sebab kalau tulis pun nanti sedih pula sebab asyik-asyik tulis harapan yang sama je hehe. Usaha akan diteruskan semoga harapan yang satu itu akan termakbul suatu hari nanti. Yang penting sekarang ini kehidupan harus diteruskan dengan suami dan anak yang tercinta. Susah senang suka duka akan saya harungi bersama mereka sampai bila-bila. Segala rezeki dan apa yang saya ada sekarang ini saya bersyukur sangat-sangat dan berharap rezeki keluarga kami akan dimurahkan selalu.

Setakat entry ini ditulis saya belum lagi menerima hadiah harijadi saya pada tahun ini. Tidak juga meminta tapi berharap juga hahaha.. Memang ada hadiah yang saya harapkan pada tahun ini tapi bukan sekarang untuk saya dapatkanya. Saya harus bersabar dan menunggu supaya impian itu akan menjadi kenyataan. Survey telah dibuat tunggu masa dan ketika je untuk sampai ke tangan ini insya-Allah. Kepada my hubby thanxs bawa kami bercuti pada 4 Jun yang lalu. Stay one night di Beringgis Beach Resort.

Birthday mama tapi yang penuh excited adalah Nasya sebab tak sabar nak terjun pool. Okla la bila Nasya pun seronok dan tempat pun selesa cuma.. Cuma semasa percutian itu saya pula jatuh sakit. Saya pun tak tahu kenapa tapi sehingga ke hari ini kaki saya masih sakit. Maybe sebab terlampau berendam kot ataupun sebab lain. Memang saya agak pelik sakit kali ini sebab bahagian yang sakit hanya bahagian tangan dan kaki sahaja. Sakit datang menyerang kadang-kadang dan tempat yang berbeza. Sampai satu masa saya rasa kaki ini sakit sangat ada rasa seram sejuk satu badan lepas tu kaki rasa lenguh dan kebas seperti selepas kayuh basikal. Bila dah rasa kebas tu kaki saya akan berdenyut-denyut untuk tempoh yang agak lama. 

Dulu saya takde masalah panjat tangga jabatan tapi sekarang ini bila naik tangga kaki saya akan lenguh semacam. Berjalan pun tak boleh lama tangan pun sama cepat rasa lenguh dan kebas. Apa la nasib saya dihari bahagia tak sihat badan pula. Saya harap kesihatan saya akan bertambah baik selepas ini dan dijauhkan daripada penyakit-penyakit. Amin..

8 comments:

Nur Dalin said...

owh.. gitu.. patut lama tak update.. Happy Belated Birthday Kak~!!! May Allah always bless you and your family.. Semoga kak panjang umur murah rezeki..

Diyana said...

ade gi check paras gula tak?tu mcm simptom gula tinggi je tu..

Halen said...

to dalin:
thanxs dalin.. :)

Halen said...

to diyana:
gula tinggi? owhhh minta2 dijauhkan. alin mmg kurang mkn benda2 manis klu minum air pun mesti ada ada "teh o kurang manis". smlm pi jumpa doktor dia x sentuh plk psl gula cuma dia ckp maybe kaki kejang.

Janna Wan Muhammad said...

happy belated birthday alin, actually, dah wish dah dekat fesbuk, tp tak pela..nak wish lagi kat sini...28 yer...wah..muder la..muder trang tang tang...ada org omo cam ni lom kawin pon lagi...hehehe...when I was 29....I already have 3 kids...haish...mcm makcik2 la plak.hahaha.

Halen said...

to janna:
thanxs janna.. :) umur je muda trang tang tang tp bdn dah macam anak 3 jgk huhu..

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan... blog menarik, senang2 singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

Halen said...

to zuwairi:
thanxs sudi singgah blog sy.