Thursday, June 9, 2011

X-Men Memang First Class

Last week saya dah layan X-Men: First Class di GSC 1 Borneo. Kalau dilihat pada iklan di panggung sebelum ni memang ramai yang ternantikan filem Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides lakonan Johnny Depp dan Penelope Cruz. Saya dan husband pun sama juga menantikan filem ini tapi selepas menonton X-Men: First Class hati saya mengatakan pirates tak best sangat.

 
Walaupun X-Men: First Class tak banyak promosi seperti Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides tapi jalan ceritanya lebih mantap dan meninggalkan kesan pada saya. Best dan tak jemu layan cerita ni. Tapi kalau nak feel lagi best sila la layan di panggung yang berdekatan anda. Bayar RM10 pun rasanya tak ralat sangat sebab dapat tonton wayang yang superbbb..

 Mutan yang handsome dan cantik.

Seperti saya katakan filem ni memang FIRST CLASS sesuai dengan tajuk filem. Cuma ending tu saya tak suke sebab Erik dan beberapa mutan lain dah jadi jahat. Nanti mesti ada lagi episod Professor X (Charles) lawan Magneto (Erik). Kalau korang tak faham siapa Charles siapa Erik ni cepat-cepat la pergi tengok lepas tu mesti korang tahu apa yang saya katakan.

 Info dari GSC.

Release Date: 02 June 2011
Language: English
Subtitle: Info Not Available
Genre: Action / Adventure
Running Time: 2 Hours 13 Minutes
Director: Matthew Vaughn
Cast: James McAvoy, Michael Fassbender, Rose Byrne, January Jones, Oliver Platt, and Kevin Bacon

Synopsis: X-MEN FIRST CLASS charts the epic beginning of the X-Men saga, and reveals a secret history of famous global events. Before mutants had revealed themselves to the world, and before Charles Xavier and Erik Lensherr took the names Professor X and Magneto, they were two young men discovering their powers for the first time. Not archenemies, they were instead at first the closest of friends, working together with other Mutants (some familiar, some new), to stop Armageddon. In the process, a grave rift between them opened, which began the eternal war between Magneto's Brotherhood and Professor X's X-Men.

No comments: