Friday, August 6, 2010

Sesuai ke aku pakai jubah???

Hahaha.. bunyinya mungkin agak lucu kan tapi itu la salah satu perkara yang aku ingin lakukan. Sebenarnya lama dah teringin nak beli jubah ni tapi apa yang aku jumpa mesti tidak berkenan di mata.

Memang btol pakai jubah bukan utk tayang cantik ke tidak tapi kalau nak pakai tu at least biarlah selesa dan kita suka kan. Dalam bab memilih pakaian ni memang aku cerewet skit sbb susah nk berkenan di mata lagi2 la klu nak beli jubah.

Aku tak suka style jubah2 skang ni yang kebanyakkannya jenis bermanik2 berlayer2 dan dibuat dengan kain yg licin or jarang. Aku lebih suka jenis jubah yang pernah aku suatu ketika dahulu iaitu jenis kain tebal dan simple. Haaa.. Jgn tak percaya tau aku pernah la merasa pakai jubah time skolah menengah dulu sebab dulu aku bersekolah agama selama 3 tahun.. :) Tapi ada lg ke jubah jenis itu zaman skang ni hurmmm.

Just nice to wear this.. :)

Memandangkan aku ni jenis x suka yg terlalu berstyle2 so aku lebih prefer sesuatu yg simple. Cthnya bila aku nk keluar ke mana2 aku lebih suka memakai t-shirt dan jeans. Aku suka sebab simple dan selesa dan aku ni memang agak jarang memakai blouse or pakaian2 selain itu hehe.. Klu ada majlis lain la memang pakaian tu akan glamer dan berstyle skit hehe.

Bila tgk di internet skang ni tengah fames org panggil Abaya. Tgk rupa mcm jubah jgk mungkin itu nama yg lebih komersial. Apa2 pun cantik sebenarnya pakai jubah ni. Tapi klu aku pakai cantik ke huhu.. Dengan ketinggian tak berapa nak cukup ni kang nampak kemetot plk hikhik..

p/s: Pn Farah.. Sy suke jubah u yg dulu tu hehe. Ble pinjam ke.. :p

.: Gambar tu bkn haku yer ekeke. Itu gambar hasil carian di google.

4 comments:

Vivacious O'light said...

pakai jubah ni sesuai dgn semua org. kalo ko pendek, ko kata aku kementot la ye, len??? hoh...hampess jiran ku!

Vivacious O'light said...

jubah mana si dong??? byk jubah aku...warna apa..abaya hijau ka?

Mrs Hardlena said...

tak bkn warna hijau.. x silap aku jubah warna coklat. yg ko tempah ada ikat belakang tu.. :)

Mrs Hardlena said...

hahaha.. ya ampun. aku bukan kata ko kementot. aku andaikan diri aku tu klu pakai jubah yg labuh.. :p