Sunday, July 31, 2011

Pelajar PLK

Sekarang saya dah sah jadi penuntut UUM walaupun dari jauh. Syukur alhamdulillah 29hb yg lalu segala proses pendaftaran sebagai pelajar berjalan lancar. Status terbaru saya sekarang  pelajar PLK. Apa PLK tu??? P = Pengajian, L = Luar, K = Kampus. Takde dah panggilan pelajar PJJ.



Dan kelmarin bermula tanggungjawab saya sebagai student. Thanxs to my sista yang sanggup datang dari KL untuk jaga Nasya selama dua hari. Nak harap papa dia mmg tak boleh sebab dia sibuk dengan trip memancing. Hari ini pun saya ada kelas dari jam 8.00 pagi hingga 6.00 petang. Thanxs juga to my ofismate Kak Maria sebab sudi jaga Nasya hari ini sampai ke petang. 

Sepanjang dua hari menjadi pelajar PLK ni saya dapat rasa sistem pembelajaran yang sangat berbeza dengan pengajian sepenuh masa. Pada permulaan setiap kelas kami akan diterangkan tentang subjek yang kami ambil dan seterusnya penerangan tentang tugasan. Tugasan.. tugasan.. tugasan.. itu la yang lebih banyak kami terima sepanjang kelas. Untuk semester pertama saya ambil 5 subjek jadi tugasan yang perlu disiapkan hampir 10 assignment termasuk proposal projek.

Memandangkan list assignment yang perlu disiapkan banyak so saya nak kena pulun buat daripada sekarang supaya tak serabut nanti. Kelas sebulan sekali je tapi setiap kali kelas memang ada assignment yang perlu dihantar. Kami tidak dibekalkan nota tapi hanya sekeping cd untuk setiap subjek. So pandai-pandai la kena print sendiri jika nak senang belajar. Wish me the best ya.. :)

11 comments:

Nur Dalin said...

Good Luck Sis~!!! You can do it!!! All the best for you~!!!! ^__^

Diyana said...

chaiyok2 !;)

Halen said...

to dalin:
thanxs dalin.. :)

Halen said...

to diyana:
aihh.. takkan chaiyok2 je meh la join skali hehe

Nanak said...

gdluck dear

Diyana said...

uiks.nak join ka?hahaha. buat sementara waktu,blum sanggup.:p

Janna Wan Muhammad said...

belajar rajin2 yer...dulu2 masa ai dok UPM ai jadi PLK jugak..tp PLK tu sbb tak dok hostel tp dok menyewa di luar kampus...so itu pasal kami di panggil PLK...w/p buat fulltime. :)

Halen said...

to nanak:
thanxs nanak.. :)

Halen said...

to diyana:
insya-allah one day nnt mana tau bila bdk2 dh bsr.

Halen said...

to janna:
hehe ok tq janna. klu jd student PLK tp pegi kelas mcm biasa ok lg tp klu PLK kelas sebulan skali mmg nk kena survive sendiri utk belajar.

Anonymous said...

Hi..blh bgtw skit psl ijzh pngrsan awam x...kirs2 nk amik..hi2