Monday, July 25, 2011

Kembali Sendiri

Last week teman-teman sekerja yang sama aras dengan saya telah berpindah ke tingkat bawah Alahai.. memang saya sedih sangat-sangat sebab saya terbayangkan hari-hari saya akan kembali sunyi bila semua dah turun bawah. Sekarang ni tinggal la saya seorang di tingkat atas huhu..

Ada yang memerli sinis "Alaa.. Pindah ke bawah je bukan ke mana pun buat apa nak sedih nangis2".

Diaorang boleh la cakap macam tu sebab tempat kerja diaorang memang sentiasa ramai orang dan ada teman sekeliling. Tapi bagi saya lain sebab mula-mula saya kerja di sini memang saya takde teman-teman sekerja untuk satu group. Tapi bila teman-teman dari Bahagian Kawalan Industri datang menumpang di sini saya rasa hari-hari saya seronok dan ceria.

Mana tak seronok mana saya tak sedih bila diaorang turun bawah sebab pagi-pagi kami breakfast sama-sama. Berkongsi makanan pagi sampai ke petang. Dengan diaorang la kami berkampung makan rojak buah makan tengahari minum petang. Uhhh.. Saya sangat rindukan saat2 camtu. Ada sorang staf ni siap ajar saya menjahit baju kurung lagi hehe.. Itu la kenangan kami yang tak akan berulang lagi.

Tapi pagi tadi diaorang datang juga naik atas sarapan pagi sama-sama. Baik lelaki baik perempuan ada juga yang menyinggah rasa seronok juga. Lepas ni saya la yang kena rajin turun bawah untuk menghilangkan kesunyian.

2 comments:

Diyana said...

kawan ngan big bos je lah ..hehe

Halen said...

uishhh bahaya tu klu kawan dgn big boss hehe..