Wednesday, June 16, 2010

pindah..pindah..pindah..

bila terbaca entry farah tentang nak pindah ni aku walaupun x kena mengena dengan hal itu tetap terasa juga dilema yg dihadapi sebab dalam hati aku pun ada niat jugak nak pindah. mungkin suatu hari nanti aku pun akan alami dilema yg sama??? kira farah ok lg la sebab dua-dua jadi lecturer so penempatan tu xde la isu besar sgt. mcm aku ni keje lain-lain tentu penempatan menjadi isu utama. takkan la sorang nk keje kt utara sorang keje kt selatan akan timbul masalah jugak tu nanti. sebagai kawan aku aku simpati dengan dilema yg dihadapi oleh jiran setangga aku ni hehe..

dan bercerita tentang pindah ni serius klu boleh memang aku nak berpindah secepat munkin tapi itu la bila berumah tangga ni banyak nak kena diskas bersama. nak kena bertoleransi la tak ble pentingkan diri la dan macam-macam lagi la supaya kedua-duanya tak makan hati. seperti perjanjian kami sebelum kami aku akan datang lepak sini dulu untuk beberapa tahun so lepas tu baru kami akan berpindah ke sana. huhuhu.. perjanjian melalui mulut memang senang nak cakap itu ini tapi bila nak melaksanakan tu alahai.. 2010 ni dah masuk 4 tahun aku menetap di sini bagi sesetengah org lama dan bagi sesetengah org alaaaa.. baru 4 thn dan sebab itu la aku masih bertoleransi untuk masih menetap di sini. tapi seboleh-bolehnya aku akan usahakan untuk berpindah sebelum nasya memasuki alam persekolahan supaya tak timbul plk soal sekolah time pindah nanti. hopefully my hubby dpt la tunaikan apa yang dijanjikan sebelum ini huhu.. klu x mula la aku meroyan nnt nak balik kampung je.

now klu aku cakap je nak ajak pindah mesti laling aku sengeh2 je.. cakap nanti nanti. mungkin bila tiba masa nanti aku pun akan tanya bila masa yang dinanti tu. maybe setahun lagi dua atau tiga dan aku rasa x sanggup aku nak tunggu smp 10 tahun huhu.. sementara ada masa ni sempat la rasanya aku nak siapkan apa-apa yang perlu di sana. rumah pun x beli lagi so pelan-pelan nak la jugak usha-usha mana tau ada rezki ble duk umah sendiri nanti. dan yang pasti nak kena teropong lokasi-lokasi yang menjadi target. huhuhu.. target ke klu keje aku area putrajaya dan kl memang banyak la post tapi klu nak tukar balik state memang payah sebab post terhad. mcm my laling plak mmg nak kena tukar ke tempat2 yang ada politeknik je so aku la yg kena ikut ke mana dia posting. jgn kena hantar tempat nun jauh jin bertendang dah la hehe.. takpe masa masih ada lagi ni so pelan-pelan kayuh. tiba masa nanti terbuka la pintu hati my laling ajak pindah hehe..


2 comments:

Diyana said...

pujuk jgn tak pujuk..;)

~~zAnAfAhMi~~ said...

takkan 4 tahun dah nak pindah balik Semenanjung? tapi kalau ikut hati, mmg seronok di sana, famili dan segala2nya ada...
apa yg penting, syurga kita dibawah tapak kaki suami....so? ikut je la...hehe..