Thursday, June 3, 2010

akhirnya.. DSLR Nikon D90 & Shimano Calcutta Conquest


first skali aku nk ucapkan syukur alhamdulillah dengan rezki yang ada ni aku berjaya jgk memiliki salah satu my wishlist iaitu kamera DSLR. org lain dh berkurun ada kamera canggih manggih ni tp time tu aku x mampu lg nk beli so boleh tgk jerla. nak pegang takut hehe.. so simpan dalam hati je la tgk benda alah ni dan angan2 nk beli walaupun x tau bila. tp tu la klu dah izin tuhan cepat ke lambat kita tak tau dan dgn rezki yg ada aku dapat beli jgk yahooo.. so lepas ni ble la aku nak tembak sana sini dgn senang hati hehe.. sebenarnya aku tak target pun nak angkat D90 ni sebab bagi aku D90 ni sesuai utk org2 yg profesional sedangkan aku ni baru je nk mengenali DSLR ni. hajat di hati dapat angkat DSLR model lain pun ok tapi tu la semua dah ditakdirkan haha.. dah alang2 nk pakai DSLR baik angkat yang bagus terus so next time x payah la nk upgrade2 lg. ya btol tu.. so dengan berbekalkan sedikit duit yg ada ni aku pun tewas la dan berjaya memiliki D90 ni. seronok memang seronok tp x berapa seronok jgk sebab tak betul2 mahir lg. nk ejas2 pun takut2 je takut hasil yg diperolehi tak bagus. so far alhamdulillah la dah confident nk pegang barang baik ni hehe.. hopefully akan dpt tunjuk ajar drpd kawan-kawan yang berpengetahuan luas.

dan yang ni plak reel idaman my hubby. hari tu dengan tak sengaja aku terpatahkan joran kesayangan dia so aku janji la nak ganti balik. tup tup x jadi ganti rod trus ganti reel je. dah lain drpd perjanjian ni tp ok la ble cover trus hadiah utk bzday sbb aku x bagi hadiah lg. hurmmm.. tersenyum lebar la my laling tu dh dapat apa yg diimpikan. alhamdulillah la.. ada rezki skit2 ble la dapat apa yg dihajati tp nak kena beringat jgk ni tak boleh suka suki je berbelanja kan. tp time balik bercuti aritu kalah jugak dgn godaan sales yang berlambak-lambak. tgn mak ni cepat je nak sambar itu ini nasib baik la ada en suami yg jd penasihat haha.. cerita tentang percutian balik kampung akan aku ceritakan di lain n3 ok.

3 comments:

MRS. K said...

wah!! dah dapat SLR... jeles..jeles

Vivacious O'light said...

wah wah wah....lepas ni memang menggiurkan ler gambar-gambar kek mu, len!

Mrs Hardlena said...

to MRS.K:
hehe.. dulu duk jeles jgk tgk org ader DSLR ni tp skang ok dah bila dh berjaya dimiliki.

to Viva:
haha.. gambar cantik x guna jgk klu rasa x sedap. tp ok la dh ada kamera ble la upgrade skit mutu gambar.. :)