Wednesday, January 12, 2011

Gud job sayang.. :)


Sungguh excited Nasya bila hasil kerja pertamanya mendapat bintang. Naik je kete terus buka beg nak tunjuk hasil kerja dia di sekolah. Aku dan papa Nasya dengan muka ala-ala excited jgk ckp "waaa..cantiknya Aca kaler" hehe.. Ayat untuk memotivasikan anak dara aku supaya lebih rajin dan bersungguh2 untuk belajar.

Aku bangga sebab mutu kerja Nasya dah bertambah bagus daripada sebelum ni. Ini hasil seminggu di sekolah baru.. :) Kalau tgk kerja Nasya sebelum ni bila mewarna mesti coreng-coreng dan keluar garisan tapi sekarang tidak lagi. Balik rumah homework hari2 yang dia akan buat skang ni adalah mewarna.



Haaa.. Ini plak hasil kerja untuk hari ni. Diaorg buat katun apa aku pun x tau.. Ada rambut siap bermata hidung dan mulut serta ada tocang 2 macam rambut Nasya. Kiranya imaginasi Nasya untuk membuat rupa org lulus la kan hehe.. Dan aku dengan excited skali lagi memuji "waaaa... pandainya anak mama".

Semalam aku dgr Nasya cakap cina tapi aku x paham apa dia cakap. Petang tadi time pi amik Nasya aku tanya la teacher dia dah start belajar bahasa cina ke? Owwhh.. patut la nasya duk melalut bahasa cina rupanya dah belajar kat skolah. Nanti dah pandai bahasa cina ble la ajar mama pulak. English pun dah byk improvement.. Bkn main lagi nak panggil basuh berak pun dah pandai speaking haha.. Bunyi mcm kelakar tapi itu la yang membuatkan hati seorang ibu berbunga2 bila melihat anaknya semakin pandai.. :)

No comments: