Thursday, August 4, 2011

Almond London Please!!!

So touching.. Bila ada customer lama yang masih bertanyakan my homemade Almond London. Bukan setakat customer dari KK tapi dari KL juga.. (^^) Ramadhan kali ni cukup 2 tahun saya memberehatkan diri daripada membuat tempahan almond london.

Biasanya setiap kali puasa mesti saya sibuk dengan butter, tepung gandum, gula dan lain-lain bahan lagi untuk menyiapkan tempahan almond london. Sampai tak cukup tangan dan masa nak buat sebab time bulan puasa ni la income lebih sikit.

Tapi untuk tahun ini berbeza sikit sebab saya terpaksa bertungkus lumus menyiapkan assignment-assignment yang perlu dihantar. Dua keadaan dan situasi yang amat berbeza. Sekali sekala datang juga perasaan rindu nak menguli tepung dan memukul butter hehe..

Kepada pelanggan yang pernah berurusan dengan saya terima kasih saya ucapkan sebab kalian pernah memberikan saya satu pengalaman yang seronok ketika menyiapkan kek-kek dan biskut. Walaupun sekadar part-time tapi saya tetap dapat rasa penat lelah menjadi pengusaha kek dan biskut. Tempahan paling banyak apabila saya terpaksa menyiapkan 1500 biji almond london. Memang bersengkang mata mengadap almond london je time tu.

Walaupun saya minat buat almond london tapi sebenarnya saya tak berapa gemar makan biskut raya melainkan biskut yang saya rasa tu betul-betul sedap. Tak gemar tak bermakna saya takde biskut kegemaran tau. Kalau raya biskut pilihan saya untuk dicuba dulu ialah biskut makmur.

8 comments:

Nur Dalin said...

Oooo.. tak tau Kak pernah buat kuih almond London.. nyum.. nyum.. sedap nyee.. walaupun tak buat order2 ni, tp kuih raya makan sefemamily, kak buat tak?

Diyana said...

hmm hehe..itula.ana ritu tertanya2 jg sendirian,alin dah tk wat kuih/kek ke?hehe

Nanak said...

yaba len..hubby pun ckp sponge cheese ko halen yg paling sedap..hari tu try order tpt lain tp hubby ckp xlawan halen punya..uhuh

Titing said...

drooling trus oh sa terbaca tajuk entry ko ni..Harus buat list rumah terbuka orang la kalau gini.. :)

Halen said...

to dalin:
dulu2 punya cerita pernah la buat biz kek2 dan biskut. skg ni tak buat dh. utk mkn fmly pun takde buat.

Halen said...

to diyana:
skg dah tak buat kek2 tu semua. penat bdn buat sorang lgpun nasya dh skolah ni x mo la biar dia sorang2.

Halen said...

to nanak:
thanxs nanak.. sy bukan terror mana pun tp sy buat sebaik mungkin utk my customer.. klu ada yg suka gembira la sy.. :)

Halen said...

to titing:
haha ada2 ja ko ni kan titing..