Thursday, December 30, 2010

MALAYSIA Juara Piala Suzuki AFF 2010


Tahniah diucapkan kepada skuad Harimau Malaya kerana telah berjaya menjulang Piala Suzuki AFF malam tadi. Ternyata bekalan 3 gol daripada Stadium Bukit Jalil sangat-sangat membantu kemenangan Malaysia kali ni. Nasib baik Malaysia menang.. :)

Tapi gerun jgk aku tgk Indonesia main semalam, tak abis-abis timnas diaorang duk serang pertahanan Malaysia. Nasib baik jugak la pertahanan Malaysia kebal pada separuh masa pertama tu. Dan hasilnya 0-0. Skuad Malaysia boleh la menarik nafas lega time ni. Syabas jugak untuk penjaga gol Malaysia Khairul Fahmi yang menjadi wira malam tadi kerana berjaya menyelamatkan sepakan penalti yang dilakukan oleh ketua pasukan Indonesia.


Masuk separuh masa kedua Indonesia tak berputus asa lagi dan diaorg terus mengatur serangan demi serangan yang berbiasa. Dan akhirnya Malaysia dengan bergaya berjaya membolosi gawang Indonesia di hadapan 95000 penyokong fanatik Indonesia untuk gol pertama malam tadi. Time tu terbayang-bayang dah konpem Malaysia jadi juara. Tak lama lepas tu gawang Malaysia pulak dibolosi pihak lawan. Cettt.. Dapat jugak diaorg 2 gol.

Walaupun kemenangan berpihak kepada Indonesia malam tadi tapi bila dikira agregat yang ada sebelum ni juaranya tetap Malaysia. Syabas untuk skuad Harimau Malaya dan juga Garuda yang telah patah sayapnya.

Lain kali sila la belajar menerima kenyataan kekalahan. Jangan asyik nak berprovakasi je sana sini. Last-last negara sendiri jugak yang malu sebab mempunyai rakyat-rakyat yang berfikiran kolot.

Kepada rakyat Malaysia bersama-sama la kita raikan kejayaan kali ini dengan bercuti pada hari JUMAAT.. :) Terima kasih jugak kepada Perdana Menteri kerana keprihatinan beliau dalam hal ini.

Aksi penyokong Indonesia yang sengaja menyerang mental skuad Harimau Malaya.

No comments: